02-08-2016

Edamame 枝豆

Heb je al ooit 'Edamame' gegeten? 

Edamame zijn jonge sojabonen, en het is een typisch zomerse snack in Japan. Ze zijn onmisbaar op de kaart in een izakaya (pub). Bij een glas bier past het fantastisch! Ook kinderen vinden de frisse smaak met een beetje zout vaak heel lekker in het tropische klimaat.

Vorig jaar heb ik geprobeerd om edamame zelf te kweken omdat ik er plots erg veel zin in had, maar helaas lukte dat niet zomaar...ik heb duidelijk geen groene vingers (^^;)

Maar, dit jaar heb ik er wél!  Ik heb ze (diepvries) gevonden in de Delhaize in "Merelbeke"! Wat een makkelijke wereld is het tegenwoordig...




Geen idee of geen tijd voor de aperitief bij de barbecue? 
Probeer dan eens EDAMAME!
               




Tips: Neem ze tegen jouw mond en duw ze met de vingers uit de schil.  Dat eet het makkelijkst. 

 Je zal zien dat je niet kan stoppen ;)



Geen opmerkingen: